Kobiety zajmują się zmiana wizerunku marki

Współczesny świat biznesu podlega nieustannym zmianom. Odczuwają je zwłaszcza marki istniejące a rynku od wielu lat, które są szczególnie narażone na negatywne skutki pojawienia się nowej, lepiej dostosowanej do współczesnych realiów konkurencji. Nic więc dziwnego, że wiele z nich, aby nadążyć za tempem rozwoju biznesu, bierze pod uwagę rebranding. Według nich, jest to szansa na powrót do czasów świetności oraz przywrócenie marce jej dawnego blasku i rozpoznawalności. Sprawdźmy, na czym polega rebranding i w jakich dwóch sytuacjach szczególnie warto skorzystać z oferowanych przez niego możliwości.

Na czym polega rebranding? Czy jest remedium na wszystkie problemy biznesowe?

Rebranding jest pojęciem, które coraz częściej pojawia się w kontekście firm i marek o długoletniej historii. Warto jednak mieć świadomość, że jest to bardzo złożony, skomplikowany i wymagający proces, który powinien być przeprowadzany raczej w wyjątkowych sytuacjach. Pod pojęciem rebrandingu kryje się całościowe przekształcenie wizerunku marki i nadanie jej nowych, pożądanych we współczesnym świecie cech. Wiele osób utożsamia rebranding z liftingiem marki, który jest jednak pojęciem węższym i zwykle obejmuje jedynie modyfikację wybranych elementów składających się na tożsamość marki.

Rebranding jest procesem długofalowym i powinien być zawsze poprzedzony dogłębną analizą marki oraz stworzeniem strategii. Decyzja o jego przeprowadzeniu powinna być podjęta po dokładnym zapoznaniu się z sytuacją, w której znajduje się firma, jej potrzebami, a także wzięciu pod uwagę możliwych innych rozwiązań. Rebranding, z uwagi na swój złożony i skomplikowany charakter, jest działaniem kosztowym i wymagającym pod względem czasowym. Warto więc z niego skorzystać tylko, jeśli mamy pewność, że przyniesie pożądane rezultaty.

Rebranding to rodzaj wewnętrznej przemiany marki, która jest widoczna m. in. w nowym logo, opakowaniach produktów, zmianie strategii komunikacji, nowych wartościach, odświeżonej stronie www, a także szeregu innych, pomniejszych elementów, które wspólnie tworzą markę w jej aktualnym kształcie. W efekcie rebrandingu nierzadko powstaje zupełnie nowy podmiot, który zrywa z historią i działalnością swojego poprzednika.

Zmiana wizerunku marki

W jakich sytuacjach warto zdecydować się na rebranding?

Rebranding warto przeprowadzić szczególnie w dwóch sytuacjach. Pierwszą z nich jest kryzys wizerunkowy, z którym boryka się marka. Może dojść do niego w wyniku różnych czynników, zarówno tych zawinionych, jak i niezależnych od firmy. Jedno jest pewne – odzyskanie utraconego zaufania odbiorców nie zawsze będzie możliwe, a często będzie wymagało dużo poświęceń, pieniędzy i zaangażowania. W takiej sytuacji bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest rebranding, który pozwala firmie zerwać z poprzednim wizerunkiem i odciąć się od błędów z przeszłości.

Drugim, równie częstym powodem skłaniającym ku rebrandingowi, jest przestarzały wizerunek. Istniejące od lat firmy często obserwują utratę zainteresowania odbiorców marką, która w pewnym monecie zaczęła jawić im się jako niedzisiejsza oraz ich odejściem do nowocześniejszej konkurencji. W takiej sytuacji odświeżenie i unowocześnienie wizerunku może zdziałać cuda oraz pozwolić firmie nie tylko utrzymać dotychczasowych klientów, ale także zyskać kolejnych.

By adminst

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close